Suomen Plastiikkakirurgiyhdistys
Chirurgi Plastici Fenniae ry

European Bone and Joint Society (EBJIS) 37th meeting Finlandiatalolla Helsingissä 6-8.9.2018

Ensi vuonna järjestetään Helsingissä 6-8.9.2018 European Bone and Joint Society (EBJIS) 37 th meeting kongressi Finlandiatalolla. EBJIS yhdistyksen tavoitteena on jakaa tietoa TULES alueen (luu ja nivelten) infektioiden hoidosta moniammatillisella tavalla. Kongressiin osallistuu ortopedien lisäksi, plastiikkakirurgeja, infektiolääkäreitä, mikrobiologeja sekä biomateriaali asiantuntijoita.

Kongressissa käsitellään hyvin laajasti asioita esim. proteesi-infektioita, antibioottihoitoja, bakteerien muodostumista biofilmissä ja sen hoitoa sekä luu että pehmytkudos ongelmia ja niiden hoitomenetelmiä. Osallistujamäärä on noin 500-600 jolloin pääsee myös hyvin tutustumaan ihmisiin luontevalla tavalla. Welcome reception tulee olemaan Ritarihuoneen salissa, jossa pientä tarjoilua.

Ensi vuoden kongressin pääteema on Infection after trauma. Helsinki Bone Infection Unit (Nina Lindfors. Kaisa Huotari, Inka Romo, Juho Salo sekä Markus Parkkinen) toimii paikallisena järjestäjäkomitean jäseninä (LOC). Helsinki Bone Infection Unit on myös vastuussa tieteellisestä sessiosta ja Nina Lindfors toimii tieteellisen session suunnitteluryhmän puheenjohtajana.

ABSTRACTIN open submission alkaa 2.1.2018 ja DEADLINE 20.4.2018.

Lisää informaatiota kongressista sekä EBJIS yhdistyksestä löytyy https://ebjis.org