Suomen Plastiikkakirurgiyhdistys
Chirurgi Plastici Fenniae ry

Potilaille

Plastiikkakirurgia on kirurgian erikoisala, joka hoitaa potilaita vauvasta vaariin, hiusmartosta varpaisiin.

Plastiikkakirurgia jakautuu ulkonäköä kohentavaan eli esteettiseen sekä korjaavaan kirurgiaan. Monet toimenpidetekniikat ovat kuitenkin samoja riippumatta siitä, onko toimenpiteen aihe terveysvaikutteinen vai ulkonäköä kohentava. Lisäksi myös korjaavan kirurgian tavoitteena on saavuttaa aina myös ulkonäöllisesti mahdollisimman hyvä lopputulos terveydellisen hyödyn lisäksi.

Tältä sivustolta löytyvän potilasinformaation ovat tehneet plastiikkakirurgit, joilla on laajasti kokemusta potilastyöstä kyseisiltä alueilta. Ohjeet kattavat yleisimmät toimenpiteet sekä korjaavan että esteettisen plastiikkakirurgian alueilla.

Yksiköt-sivulta löydät yhteystiedot sekä julkisen että yksityisen terveydenhuollon toimipisteisiin, joissa on saatavilla plastiikkakirurgisia palveluja. Etsi plastiikkakirugi-kartta auttaa löytämään alueeltasi plastiikkakirurgin ja jäsenrekisteristä voit tarvittaessa tarkistaa, onko sinua hoitava lääkäri yhdistyksemme varsinainen jäsen, mikä varmentaa plastiikkakirurgian erikoislääkärin koulutuksen.